2007-04-02

Bärstolspremiär

I helgen fick vi äntligen möjlighet att testa bärstolen vi köpte på Vildmarksmässan förrförra helgen. En Vaude Jolly Comfort från Naturkompaniet blev det efter att vi hade testat lite olika modeller.

Premiärturen blev vandringsleden runt Eldgarnsö på nordspetsen av Färingsö i Ekerö kommun. Leden är 6 kilometer, mestadels stig, i vacker natur. Omkring 3,4 miljoner blåsippor var utslagna längs stigen i lördags... Fantastiskt vårigt och vackert! Ungefär på mitten ligger det även en Geocache för dom som, precis som vi, är bitna av det.

Stolen väger dryga 3 kilo, killen som satt i väger dryga 10. Vi hade även packat matsäck i den integrerade ryggsäck som finns i stolen, så omkring 15 kilo allt som allt. Första kilometrarna hade jag dragit åt axelremmarna lite för mycket så jag bar mycket av vikten där, men när jag kom på mig själv och släppte av lite så blev det en fröjd att bära. Idag har jag lite ont i axlarna från den första biten, men i övrigt är jag bara trött i benen. Knappast stolens fel...

Sammanfattningsvis, en mycket bra bärstol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar