2010-03-10

Upp med företag/euro igen

För ungefär 1,5 månad sen så drog jag ner på mina företagsobligationer utställda i euro, i form av fonden Evli Corporate Bond, i PPM-portföljen. I helgen så återställde jag fördelningen till hur den var innan neddragningen. Euron har som dom flesta vet rasat markant på sistone - sannolikt mycket beroende på spekulation - och jag tror det är dags för återhämtning.

Nu ser det alltså ut så här igen:

984187 SKAGEN Global 30 %
285825 HQ Emerging Markets 20 %
393314 HQ Sverigefond 20 %
418699 Simplicity Likviditet 15 %
390898 Evli Corporate Bond 15 %

Jag har även vissa funderingar på att byta HQ Emerging Markets mot Danske Invest Global Emerging Markets. HQ:s variant har inte alls varit speciellt lyckad under återhämtningen efter finanskrisen och jag har så smått börjat tappa hoppet. Danskes variant har återhämtat sig betydligt bättre, är billigare i förvaltning och har dessutom högre rating. Vill ni se en jämförelse så klicka här.

1 kommentar:

  1. Tror du har helt rätt i att en återhämtning ligger nära till hans. Men det kan fortfarande finnas lite nersida kvar och lite spöken i garderoben bland grannländer till Grekland (typ Portugal, Irland och Spanien)

    SvaraRadera