2008-08-31

Varning för nya program

Idag hittade jag en jätterolig produkt som jag ville tipsa om i en Teliabutik. Jag visste också att affiliatenätverket TradeDoubler där jag är med hade avtal med Telia. Därmed skulle jag kunna skicka tipset via dom och på så vis även få betalt om någon skulle uppskatta det så till den grad att dom gjorde en affär.

Jag ansökte om att få vara med i programmet och fick strax efter ett mejl om att jag kunde börja länka redan nu. Skulle jag inte bli godkänd fick jag inte pengarna men annars inga hakar. Då jag ville tipsa om produkten varken jag fick betalt eller inte hade jag inga problem med det utan slängde glatt ut mitt inlägg med den nya länken.

Först när jag hade publicerat det testade jag länken och upptäckte till min fasa att den gick till en sida där det stod att annonsören och webbplatsen inte hade någon relation, och bara en länk vidare till TradeDoubler. Ajaj, tänkte jag och tog bort inlägget igen. Problemet var att Google Reader redan hade sugit in nyheten och kablade ut den defekta länken i världen.

Jag läste nyss i TradeDoublers FAQ att det kan ta upp till en timme innan ett nytt program är aktiverat, så jag hoppas dock att länken börjar fungera snart.

Update:
Nu har det dessvärre gått över 1,5 timme och länken fortsätter strula. Jag vill gå och lägga mig och har bestämt mig för att skjuta på publiceringen tills imorrn bitti då det inte är så skoj att ha trasiga länkar ute. Så till alla nattugglor, ha tålamod. Den som väntar på nått gott..!

Update 2:
Nu har det gått ett dygn och länken fungerar fortfarande inte. Vid lunch skickade jag in ett supportärende till TradeDoubler och frågade, men jag har inte fått något svar än.

Update 3:
Nu har det gått 2,5 dygn sen ansökan och 2 dygn sen supportfrågan. Nu har jag precis blivit godkänd av Telia, fick svar från supporten att jag är godkänd nu, och länken fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar