2009-04-02

Ökat i Danske

Nu har jag till slut ökat i Danske Bank. Jag har pratat om det många gångar, senast förra veckan. Då efterlyste jag en nedgång som vände upp, vilket jag nu fått. Jag ville också ha lite svagare DKK vilket också fallit på plats. Jag var på väg att handla redan här om dagen men ville avvakta det dära FASB-beslutet vars rykte varit en faktor som dragit upp bankerna på sistone. Nu är det visst bestämt och bankerna fortsätter stiga så nu är det inte mycket att vänta på längre.

Det är lätt att konstatera att det varit en bättre affär att öka när jag började prata om det. Danske Bank handlades då för 33 DKK á ~1,50. Idag handlade jag dom för 52 DKK á ~1,45. Här om dagen när jag velade handlades dom i spannet 46-47 DKK á ~1,47. Men men... jag hoppas att det blir en bra affär ändå. Jämför man med tidigare snittkurs så är det fortfarande 60% lägre. Ville jag inte öka till den här kursen vore det snarare läge att sälja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar