2009-10-19

Vad händer med Fortum?

Senaste veckorna har verkligen inte varit något vidare för Fortum. Det enda jag lyckats uppsnappa i nyhetsväg är att Fitch sänkte deras rating den 5/10 efter börsen stängning... och det var ju där rutchkanan i förhållande till index började.

Är det verkligen det som är den stora orsaken? Vet inte vad det annars skulle vara... Elpriset har gått uppåt och som sagt inga andra nyheter som jag snappat upp. Någon som känner till något mer? Möjligen skulle det kunna ha med oro för Ryssland att göra, men vad jag har förstått så värderas Fortums tillgångar där till ungefär noll..

Spännande blir det i morgon i alla fall då Fortum kommer med rapport. Jag behåller självklart mina aktier och håller tummarna för en viss återhämtning i samband med den. Skulle aktien sjunka ytterligare kanske det blir att öka - beroende på varför den sjunker så klart.

(blå är Fortum, grå är OMXSPI)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar