2008-03-31

Fondstrul

Under mars hade Avanza en kampanj där du skulle få 200 kronor i Avanza Zero om du flyttade fonder till ett värde av minst 10 000 kronor till dom. Tyckte det lät som lättförtjänta pengar och skaffade en depå hos dom och beställde en fondflytt. Problemet är att flyttuppdraget fortfarande har statusen "skickad till bank" och mars tar slut idag. Får hoppas att jag får mina pengar ändå.

Ett annat problem är att en av fonderna jag flyttar är HQ Sverigefond, som under veckan kom på att dom skulle ha utdelning. I vanliga fall brukar dom skriva på hemsidan någon vecka innan, men nu stod det bara en dag vad utdelningen blivit och vad reinvesteringskursen var. För att ytterligare spä på problemet har SkandiaBanken, där jag har fonden idag, fortfarande inte lyckats bokföra utdelningen.

Förra året var det förresten lika dant. Då fick ringa och påminna dom om att det hade varit utdelning i HQ Svergiefond - det hade dom missat. Vet inte om hästhuvudet ligger hos HQ eller hos SkandiaBanken. Är det någon annan som har fonden hos någon annan bank? Har ni i så fall fått era utdelningar?

Så vi får väl se här framöver vad som händer. Får jag min utdelning, flyttas mina fonder och får jag mina 200 kronor från kampanjen? Tyvärr känns det mer struligt än spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar