2008-06-18

Ut med RNB

Ny katastrofrapport. Nyemission. Nytt ras. Jag köpte på 27,00 efter förra raset och sålde idag på 20,60 efter ett nytt. Nära 25% ner på ett halvår, varav 15% idag. Förvisso har jag också fått en utdelning på 5,5% under perioden, men 20% är illa nog...

Visst är RNB billigare nu, men jag har tappat förtroendet. Att det också blir en nyemission hjälpte mig att definitivt bestämma mig för att sälja. Bolag som behöver nyemissioner passar inte den defensive investeraren och således inte heller mig.

Pengarna kommer sannolikt återinvesteras i Danske Bank, Kesko, Husqvarna, SCA eller SKF under dom närmsta dagarna. Skulle även kunna tänka mig H&M som sina vana trogen gör tvärt emot RNB och överraskar positivt idag... och nu har jag ju inga kläder längre.

1 kommentar:

  1. Inga kläder och en sval börs. Burr! Själv håller jag fast vid H&M både på börsen och i garderoben. :)

    SvaraRadera