2008-07-01

Husqvarna konvertering

Idag sålde jag mina Husqvarna B och köpte Husqvarna A istället. Dels för att a-aktien är billigare sedan några månader tillbaka av okänd anledning, vilket ger högre direktavkastning. Dels för att realisera en förlust att kvitta tidigare vinster med.

Än så länge har jag köpt samma mängd dom jag sålde, men jag lurar på om jag ska passa på att öka lite också... Det har verkligen varit botten ur i Husqvarna på sistone med ett cresendo idag på förmiddagen. Att kunna köpa en högkvalitativ tillväxtaktie med världsledande varumärken till P/E 8,75 och med direktavkastning på 4,5% känns helt klart lockande.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra affär! Hoppas att prissänkningen på aktien är omotiverad.

    SvaraRadera
  2. P/E 8 och direktavkastning på 4,5% i en riskabel marknad?

    Varför inte kolla på stabila Kungsleden med P/E 2,6 och beräknad direktavkastning nästa år på runt 8-10% enligt deras egna beräkningar.
    Fastighetsmarknaden har blåst ur redan.
    Eller PA Resources med enorm potential? :)

    Lycka till!
    mvh
    tlwc

    SvaraRadera