2009-07-30

Öka aktieexponeringen?

Jag är väldigt positivt överraskad av styrkan i rapporterna för det andra kvartalet. Jag har tidigare varit skeptisk och efter dom ganska fina första kvartalen trott att Q2-rapporterna skulle visa vägen neråt igen. Nu kommer dom allra flesta istället med rapporter som överraskar på plussidan, och i många fall är fullt jämförbara med första halvåret 2008. Det har fått mig att börja överväga att öka aktieexponeringen i min tre-bens-modell.

Jag är dock långt ifrån övertygad. Hur ser ni andra på saken?

1 kommentar:

  1. Efter en sådan här stark uppgång är det mer läge att ta hem vinster än att göra nya investeringar.

    Jag ligger still med de stora innehaven. Säljer en del fonder(öst europa, Kina) och köper aktier med hög och säker utdelning. Mitt viktigaste mål är att utdelningarna skall öka för varje år. Värdet är av sekundär betydelse.

    Kassaflödet behövs längre fram för att dra ner på belåningen och täcka upp för högre räntor.

    SvaraRadera