2010-07-20

Idag var det bättre!

Igår skrev jag om den späckade veckan som inte börjat så bra. Idag kom rapporterna från mina innehav Telia och Husqvarna. Telia var i linje med förväntningarna och bjöd dessutom på en prognoshöjning, men detta till trots sjunker aktien på börsen. Husqvarna är dock upp rejält efter att ha slagit resultatestimaten med 13 %. Starkt var det även från Sandvik, medan Handelsbanken bjöd på klart sämre siffror än väntat precis som dom amerikanska rapporterna.

Extra skönt var att Husqvarna verkar vara på väg åt rätt håll. Jag har tidigare pekat ut att Husqvarna är det innehav som ligger närmast att sälja, mycket på grund av osäkerhet om hur deras framtid ser ut. Beskedet idag var därför lättande och dom får stanna kvar i portföljen. Hade det varit en besvikelse idag hade dom sannolikt åkt ut.

Telia bjuder sällan på några större överraskningar, så där kände jag mig ganska trygg. Att aktien sjunker något beror sannolikt på att rapporterna ofta brukar vara starkare än förväntat. Prognoshöjningen var dock inte väntad, men givetvis väldigt välkommen. Dock verkar inte mr. Market vara särskilt imponerad av den - än.

Imorgon är det ju dags för SCA, mitt största innehav. Sen i torsdags har aktien gått väldigt starkt och slagit index med 4-5 %, så en väldigt bra rapport som slår förväntningarna är redan inprisat. Återstår att se om det blir en sådan... Det ska i alla fall mycket till för att det ska bli något rally för aktien imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar