2007-05-08

Ute ur Fenix

Jag sålde min post i Fenix för 67 kronor styck efter delårsrapporten som publicerades nyss. En resultatökning på blygsamma 5% är nog inte vad dom som köpt upp aktien senaste veckan hoppades på, så jag tror på ett par dagars kräftgång nu. Speciellt eftersom börsen som helhet verkar ha lagt sig till med ett liknande beteende.

Jag tror fortfarande på både Fenix produkter och på Naturkompaniet, men dom verkar ha svårt att nå ut. Brands ökade resultatet med ytterst beskedliga 2%. Retail uppnådde förvisso lönsamhet i år, istället för -0,9 miljoner förra året, men 0,3 mille är inte direkt imponerande för en så pass stor kedja.

Jag hoppas på att komma in i Fenix igen om nån vecka till en billigare peng, men just nu tror jag billigare är just vad Fenix ska bli.

1 kommentar:

  1. Knepigt det där med friluftsbolag. Man kan tycka att försäljningen borde gå mycket starkt nu. Men både Fenix och även Haglöfs (ingår i Ratos) verkar ha fått lite grus i maskineriet sista tiden.

    SvaraRadera