2007-07-27

Håller mig borta så länge

Stockholmsbörsen har i likhet med andra börser runt om i världen varit extremt sur den senaste veckan. När en vän till mig här om dagen bad om något bra börstips fick han tipset att hålla sig borta. Själv tänker jag göra det samma. Varken köpa, sälja eller omplacera känns aktuellt för tillfället. Dom tillgångar jag har på börsen får ligga kvar och mitt månadssparande fick köpa fonder den här månaden också.

Grunden till min trygghet ligger dock i en trygg portfölj. SKF och Telia må gå ner lite nu, men dom går sannolikt upp på sikt. Båda har rapporterat och ingen har gjort bort sig. Wayfinder har nyligen fått två ordrar med ett sammanlagt värde av 39 miljoner, så det känns som om dom är på rätt spår. Öresund å sin sida är mer att se som en fond, och baserat på mina egna uträkningar har substansvärdet sjunkit betydligt mindre än generalindex under juli månad.

Summan av kardemumman? Satsa långsiktigt och ta nedgång med ro!

USA:s bomarknad skapar börsoro (DN)
Kreditoro slår mot börsen (DN)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar