2008-01-04

Vända på pannkakan

I mitt inlägg Defensiv pannkaka precis innan jag tog julledig beklagade jag mig över Midways utveckling sen jag köpte in mig. Jag funderade över om det var dags att sälja, om jag skulle köpa mer eller bara ligga kvar och gotta mig åt utdelningen framöver. Jag fick ingen respons på inlägget och det slutade med att jag helt enkelt låg kvar. Jag bestämde mig dock ganska tidigt för att antingen köpa mer eller ligga kvar. Köpa mer hade varit ett bättre val, medan sälja hade varit riktigt dåligt val. Sen dess, för två veckor sen, har aktien nämligen klättrat 10 kronor och handlas för tillfället för 70 istället för dom 60 som gällde då. Upp över 16 %.

Den mest konkreta anledningen är sannolikt bilbranschens rekordår. Ett av Midways största företag är ju Gustaf E Bil som säljer Saab, Opel och Chevrolet på sex mindre orter i Sverige. Men mycket av uppgången hänger nog snarare på tillfälligheter. Aktien pressades först tillbaka av att någon sålde ut ett större innehav och nu senaste veckorna har jag noterat att HQ tankat en hel del när jag tittat på avslutsstatistiken. Sånt är livet med aktier där omsättningen är låg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar