2008-10-05

Alla bäckar små

Som jag skrev igår så har det inte hänt så mycket här på sistone. En sak som dock har hänt är att första annonsören via Tailsweep har anlänt. För ett tag sen berättade jag om hur dom hade kontaktat mig för att använda min blogg som annonsplats. Sen hände det inte mycket på den fronten tills förra veckan när dom hade hittat en annons från Telia åt mig.

En skillnad mellan Tailsweep och dom flesta andra annonser är att dom betalar per visning, och inte per klick, lead eller försäljning som dom flesta övriga. Det handlar inte om några stora pengar dock, den här annonsen får jag 42 kronor per tusen visningar för. Med tanke på att jag ligger runt 1000 visningar per vecka nu så går det lätt att räkna ut att jag inte blir rik på kuppen. Jag får tänka på det där med alla bäckar små istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar