2008-11-24

5,7% på lönekontot

DN går igenom bankerna idag och jämför deras ränta på inlåning och utlåning samt avgifter. Dom går dock enligt enklaste prislistorna vilket gör att dom missar en hel del fina erbjudanden. T.ex. anger dom att du på Danske Bank får 0% ränta på lönekontot. För den som har ett rörligt bolån går det dock via produkten DuoFlex att få samma ränta på lönekontot som du har på ditt lån - ett helt fantastiskt erbjudande. Det var en stor del i att jag själv bytte till Danske för några veckor sen. Jag får dock inte riktigt så bra ränta som i rubriken eftersom jag prutade ner räntan på bolånet - och duoflexen ger som sagt samma ränta som bolånets - men det är ju ändå bara till det bättre!

Passar också på att tipsa om min artikel på Kapitalnet om hur du väljer bank.

Välja bank (Kapitalnet)
Deras miljoner - dina räntekronor (DN)

7 kommentarer:

  1. jäklar vilken bra ränta! Borde kollas upp!

    SvaraRadera
  2. Ja det finns många fina erbjudanden från olika banker. Det skall man självklart utnyttja och Byta Bank det kan man göra ofta...

    Ta ex. Länsförsäkringar Bank blir man bankkund där och dessutom försäkringskund+någon form av pension så får man 20% rabatt på hemförsäkring, bilförsäkring och alla övriga försäkringar, gratis VISAkort mm. Det kan bli några tusenlappar på ett år det om man har villa och bil.

    SvaraRadera
  3. Vilken intressant blogg du har!
    Hit kommer jag tillbaka fler gånger.
    Jag kan också tipsa dig om den blogg som jag driver tillsammans med mitt kvinnliga nätverk. Vi berör en del liknande ämnen, kika gärna in om det verkar intressant.
    http://networkingblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. du diversifierad...att binda räntan som du gjorde verkar inte ha varit någon höjdare.

    Själv har jag statshypotek som långivare. Ett 3 månaders lån med låt säga 0,3% i rabatt ger idag en räntan på 4,74 and falling.

    Tur man satte en en del av sina sparslantar i samma bank i höstan till bunden ränta, över 5% fram till hösten 09.

    Känns väldigt bra...

    SvaraRadera
  5. Johanna: Tackar! Ska ta en titt på er blogg. Får man passa på att fråga varför nätverket är kvinnligt och inte mixat?

    Anonym: Hehe, nä verkligen inte bra timing på det. Men som jag skrev strax efter, i inlägget Bindningmotivering, så var inte syftet att tjäna pengar. Det var snarare en form av försäkring.

    SvaraRadera
  6. Hahaha, mycket bra fråga!!
    Vi "träffades" på ett diskussionsforum och där var ordet fritt (och det var mycket tydligt även för män). Under våra tre år då vi diskuterade i det publika forumet var det inte en enda man som anslöt till diskussionen, tyvärr. Så idag är vi bara kvinnor som driver bloggen. Men vi välkomnar definitivt män att delta i diskussionen!

    SvaraRadera
  7. I dessa tider när aktier, obligationer, räntefonder, bankinnehav, kontanter och andra ”pappersinnehav” blir alltmer osäkra som investering/värdesäkring vänder sig allt fler mot investering i fysiska ädelmetaller som Guld & Silver.

    Silver kan köpas på libertysilver.se (även en del guld). De har bl.a. en julklappsspecial med två snygga silvermynt och en silvertacka. Guld kan köpas på tavex.

    SvaraRadera