2008-11-09

Fortfarande dags

Det är fortfarande dags för mig att köpa mer aktier. Antingen fylla på något innehav eller skaffa ytterligare något företag till portföljen. Jag har skrivit om det ett par veckor nu, men har som ni förstår inte kommit till skott än. Primärt är det för att det är så mycket på jobbet nu och att börsen bara har öppet just på arbetstid. Nästa vecka hoppas jag på en lägre arbetsbelastning vilket med lite tur gör att jag kan få tummen ur. Dessutom har min nya bank kvällshandel i ett gäng danska (39) och svenska (20) aktier som kan handlas ur deras lager fram till klockan 22 på kvällen. Klart trevlig tjänst!

På tal om bankbytet i veckan så har även Danske Bank seglat upp som alternativ. Det är tråkigt med deras påtvingade utdelningsstopp, men samtidigt har jag hört att Warren Buffett vid något tillfälle sagt att den enda gång hans företag gjort en aktieutdelning är det han ångrar mest. Han tycker att det är att föredra att investera i verksamheten istället och på så vis öka bolagets värde. Tyvärr minns jag inte riktigt var jag fått det ifrån, så det kan lika gärna vara mitt eget påhitt. ;) Förhoppningsvis kan Danske använda pengarna bra i verksamheten vilket gör att det är en bra sak att dom inte delas ut! Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar