2008-12-25

Långledigt

Nu har både jag och börsen långledigt. Jag har tagit semester till den sjunde januari och ska ha det lugnt och skönt ihop med min nyutökade familj. Börsen å sin tur är inne på sin andra stängda dag och ska vara stängd i ytterligare tre. Det är inte ofta börsen är stängd fem dagar i rad...

Årets skatteplanering är klar sedan länge. Jag trodde att börsen skulle vända uppåt i höstas och realiserade diverse förluster för att täcka upp för tidigare realiserade vinster då. Möjligen kan det ses som skatteplanering att jag avvaktar med att sälja mina utländska innehav hos Avanza tills efter nyår eftersom jag inte har några vinster att kvitta mot. Fast först ska jag så klart höra hur min kontakt på Danske ser på det. Kanske får dom ligga kvar där.

Det börjar dock bli dags att snickra på en ny årskrönika i tre delar, enligt samma recept som för ett år sen. Ska börja med att läsa den förra, det ska bli riktigt roligt. Jag skriver nog mer för mig själv än för någon annan, men jag hoppas så klart att det blir intressant även för andra. Ska försöka hinna med något ytterligare inlägg i år också för att komma upp i mitt mål med minst 10 per månad, vi får se vad det kan tänkas handla om.

Men tillsvidare, god fortsättning till er alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar