2008-12-11

SEB Asset Selection

Nu när jag bytt bank har jag ju också fått ett ändrat fondutbud. Jag har därför sett över mina fonder och mitt månadssparande och tittat omkring efter nya intressanta fonder. På Avanza hittade jag ett tips om SEB Asset Selection som onekligen tycks ha gått bra sen starten. Sedan årsskiftet är den upp 25% och senaste tre månaderna upp 15%. Senaste veckan har den dock dippat lite, men ganska marginellt.

Fondens mål är positiv avkastning i absoluta siffror och jämför sig således inte med något index. Den investar i aktier, räntor, valutor och råvaror på en global nivå, så du vet inte alls vad du köper egentligen - du får lita på förvaltarna. Jag tyckte fonden lät spännande och slängde in en liten peng i den för att se hur det utvecklas. Det är mycket möjligt att en del av mitt månadssparande kommer hamna i den här fonden framöver.

Fondanalys: SEB Asset Selection ligger i en klass för sig (Avanza)

1 kommentar:

  1. Jag har också funderat på den, vi får se om jag lägger till ytterligare en fond så småningom.

    SvaraRadera