2009-08-27

Ökad aktieexponering

Idag blev det i och med köpet av StatoilHydro definitivt att jag ökar aktieexponeringen, något som jag började skriva om för ungefär en månad en i inlägget Öka aktieexponeringen?. Från och med nu är målet att hålla aktiebenet plus/minus fem procentenheter från 45% av det reela benet. Efter mitt första inlägg låg börsen och konsoliderade under några veckor innan det bar uppåt under förra veckan. Den här veckan har börsen backat tillbaka lite vilket gav mig tillfälle att hoppa på tåget. Nu är det min tur att gå in i konsolideringsfas.

Sett till hur oljan och de amerikanska börserna har handlats efter vår europeiska stängning ser det ljust ut inför morgondagen. Förhoppningsvis repar sig mina Statoil som föll ett par procent efter mitt köp tidigare idag. Noterar också att norska kronan stärkts lite sen mitt köp vilket också är positivt nu efter att jag köpt. Dollarn har dock sjunkit en del vilket knappast kan vara bra för Statoil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar