2010-08-19

Anna Ho lämnar Carlson

Igår när jag satt och tittade igenom vad jag skulle sälja för fonder för att komma ner till 40 %, enligt tidigare kommunicerad strategi, upptäckte jag att Carlson Asian Small Cap inte längre hade Anna Ho som förvaltare. Jag Googlade loss men hittade inget om det. Inte heller på Carlsons hemsida hade dom någon information om det. Jag skickade därför ett mejl till dom igår för att få svar på vad som hade hänt och idag fick jag ett svar om att information finns på deras hemsida. Det gör det också, idag!

"Portföljförvaltaren Anna Ho har efter 15 år hos Carlson beslutat att lämna företaget för nya utmaningar."

Läs hela meddelandet på hemsidan om du är intresserad, men det säger inte så mycket mer.

Riktigt tråkigt för både Carlson och för mig som sparare. Redan igår sålde jag av ungefär 20 % av mitt innehav i Carlson Asian Small Cap, och det lutar åt att jag säljer av lite till framöver. Mycket av min tro på fonden har varit en tro på Anna. Utan henne ska jag nog ta och titta igenom utbudet av Asien-fonder igen och se om jag hittar något annat intressant. Någon som har några heta tips? Med fördel utan köp/säljavgift och med låg förvaltningsavgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar