2010-02-21

Jobbet tar krafterna

Som ni kanske märkt så har det varit sparsamt med inlägg senaste veckorna, och dom få som kommit har inte varit av någon högre kvalitet. Anledningen är att jobbet kräver väldigt mycket just nu. Projektet som jag startade i oktober har release i nästa vecka och det har krävt en del engagemang. Vi ligger förvisso bra till, så det rör sig inte om så mycket övertid, men det är ändå ganska pressande läge och tiden utanför jobbet känner jag att det är viktigare än vanligt med familjen.

Apropå familjen så har precis vår senaste familjemedlem börjat förskolan vilket även det gjort att tid och energi gått åt. Innan dess var jag ju hemma två dagar i veckan vilket gav mig tid att vara med familjen, reflektera och sitta vid datorn då. Dessutom måste jag skylla en del på vädret. Det tar längre tid att pendla, det krävs tid hemma för att snöröja och att köra grabbarna till eller från förskolan har blivit något av ett projekt. Och till råga på allt är det OS...

Alla mina portföljbolag utom ett, Husqvarna, har rapporterat under senaste månaden. På grund av ovannämnda anledningar har mitt rapportläsande blivit ganska lågt så jag är inte helt på det klara riktigt om hur det har gått. Sett till aktiekurserna och det nyhetsflöde jag hunnit med så har det inte varit några riktiga katastrofer, även om t.ex. HQ och SKF sjönk 5 % eller något i den stilen, medan Orc var en riktig topprapport. Tyvärr drog dom ju ner sig själva genom att köpa Neonet direkt efter, något som jag faktiskt lyckades skriva om tidigare. Vi får väl se var det hela landar...

När projektet är levererat och klart, OS är slut och rutinerna här hemma faller på plats ska jag sätta mig och gå igenom alla rapporter och återkommer då med någon form av åsikt. Tills vidare ska jag försöka slänga ut några kortare inlägg med någon form av innehåll med jämna mellanrum. Men knappast några mer genomtänkta alster närmsta veckan alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar