2009-01-31

Grattis Finansmamman!

Finansmamman har gått och blivit "hustomte" på Placera.nu. Det vill säga, hennes blogg publiceras numera även i deras regi med blogId=1! Det är visst tänkt att dom ska ha fler bloggar där, men först ut är allstå Finansmamman som flyttade in idag. Stort grattis!

Hon började blogga strax innan mig, hon i januari 2007 och jag månaden efter, och vi har läst varandras bloggar regelbundet från första början. Tillsammans med Anders Aktietips, Klirr-i-kassan och Life of a Stockman är hon en som jag gärna rekommenderar folk att läsa.

Lite trist är det dock att hon för ett par dagar sen tog bort alla länkar till andra bloggar från sin sida, annars hade kanske jag själv och dom andra länkade fått en liten del av framgångsvågen. Gissningsvis var det direktioner från Placera.nu... vad dom nu skulle vinna på det? Hon skickade ett mejl för en vecka sen och sa att hon tog bort alla länkar tills vidare för att hon skulle göra om sin blogg... och vilken omdaning det blev!

Jag kan i alla fall glädjas åt att januari blir en rekordmånad för Kapitalnet. Över 6.000 besök och 11.000 sidvisningar enligt SiteMeter. Tidigare rekordet var 5.478 besök och 9.678 visningar från september förra året. Över 90% av besökarna kommer dit via sökmotorer, så det är tydligt att innehållet är av intresse. Jätteroligt tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Tack för en intressant blogg!

    SvaraRadera
  2. Vem vet, Finansmamman kanske är en ny Blondinbella som endast har sin egen vinning förögonen?

    SvaraRadera