2008-05-03

Uppföljning, BelgoDubbel - del två

För ganska precis ett år sen tipsade jag om en öl oprövad. När jag sen provat den var jag en gnutta besviken men trodde, eller åtminstone hoppades, att den skulle bli bra med tiden. Det blev den! Ölen heter BelgoDubbel och bryggdes av Slottskällan efter ett recept av Brinken Brothers - ett recept som vann SM i hembryggning år 2006.

Idag plockade jag fram en flaska igen och nu är den inte alls grumlig längre. Den har också fått en distinkt smak nu och smaken är bra. Den påminner lite, väldigt otippat, om Duchesse De Bourgogne. Långt ifrån någon kopia dock, men det finns klara likheter. Den har dock lite mer kropp och lite mer beska. Det senare är jag inte så säker på att det är en bra sak medan det första har mer att göra med tillfället. Idag var det en bra sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar