2009-04-13

NIKE+ Ekonomibloggchallenge!

Åtminstone en verkar ställa upp i min utmaning, men jag hoppas naturligtvis att betydligt fler droppar in. Då det inte finns något att förlora på att ordna med en challange så tänkte jag i alla fall sätt igång en med start den första maj. Fram tills dess är det fritt fram för anmälningar!

Jag har dock haft lite svårt att bestämma omfattningen på utmaningen. Min första tanke var att göra en sommaraktivitet och springa 1 maj till 31 augusti. Sen tänkte jag att det kanske var lite saftigt att köra fyra månader det första vi gör, och kanske att det vore bättre att bara ha utmaningen under maj och sen kanske återkomma med nya utmaningar om det fungerat bra. En följdtanke till det var att istället för att springa så långt som möjligt tävla om hur snart man springer ett maraton under en månad, dvs 42 km. Skulle passa mitt mål om ungefär 10 km per vecka ganska bra.

För att bestämma tävlingens omfattning har jag därför satt upp en omröstning ute i högerkanten. Rösta gärna varken du är intresserad av att vara med eller inte. För er som inte är intresserade av att springa alls har jag gjort ett alternativ för det också för att veta om folk över huvud taget har sett omröstningen.

Tack på förhand till alla som röstar, och ni som är intresserade av att vara med kan lämna en kommentar till det här eller förra inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar