2009-09-11

Testar AdMatch

Som någon säkert noterar så finns det ett nytt reklamelement på bloggen. Det ligger på slutet av varje inlägg och ser ut ungefär som en AdSense-banner. Men icke!

Det här är produkten AdMatch från TradeDoubler, som precis som AdSense fungerar som så att den försöker scanna sidan och sätta in reklam som är relevant för innehållet. Det går att välja mellan tre sorter; Text Ad, som jag har valt, Product Ad och Image Ad. Jag tänkte testa Text Ad först och se hur det funkar, funkar det dåligt testar jag någon av dom andra.

Om du som läser antingen använder AdMatch eller har testat det tidigare får du gärna berätta om dina erfarenheter.

Om du istället är intresserad av att börja göra reklam på din blogg eller hemsida kan du läsa mer om det i artikeln Webbreklam på min sajt Kapitalnet.

2 kommentarer:

  1. Intressant! Men hur sorterar den ut reklamen, verkar väldigt blandat? Uppdatera gärna hur det går! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja det kan man verkligen fråga sig. Jag är inte så värst imponerad hittills. En faktor är att den bara väljer från annonsörer man har affiliate-avtal med, vilket fick mig att toksöka en bunt nya annonsörer här om dagen. Vet inte om det blivit speciellt mycket bättre än.

    SvaraRadera