2008-07-18

Het på gröten

Jag kan konstatera idag att jag var för het på gröten som köpte Fortum några timmar efter att rapporten levererades igår. Sedan dess har aktien sjunkit drygt sex procent till utan att någon ytterligare information har publicerats... Rapporten tog visst lite tid att smälta för vissa. Dagens lärdom blir att vänta till dagen efter rapporten släpps om man ska sänka risken. Jag trodde marknaden var effektivare än så...

Nu har aktien i alla fall kommit ner i den köpkurs, <27, som jag gick och väntade på tidigare. Synd bara att jag inte hade tålamod att fortsätta vänta så jag fick mina aktier lite billigare. På den här nivån vill jag dock gärna äga aktierna, så jag får väl se utvecklingen hittills som ett jättelikt courtage! ;)

2 kommentarer:

  1. Jo man lär sig något nytt varje dag :)

    Har du planerat några mer köp i bolaget nu när det har åkt ner till din gräns?

    Eller blir det lungt nu ett tag?

    SvaraRadera
  2. Just för tillfället är jag, som sagt i föregående inlägg, fullinvesterad. Beroende på hur börsen går framöver får vi se om det blir läge att börja sälja lite fondandelar eller köpa något... Skulle det bli köp-varianten så kan jag mycket väl tänka mig öka ytterligare i Fortum om dom inte sticker upp igen innan dess.

    SvaraRadera