2007-09-12

Moral finns

Läser idag på DN.se att Svensk Fastighetsförmedling anmäler två av sina egna mäklare för felaktigheter vid budgivning. Det tros vara första gången ett företag anmäler sina egna mäklare. Syftet ska vara att markera för branschen att felaktigheter i budgivning inte accepteras. Två kunder som blivit drabbade ska dessutom ersättas och utredning pågår om ytterligare åtta kunder.

Det gör mig glad, och jag är glad att vi köpte vårt hus genom Svensk Fastighetsförmedling. Hoppas att detta ger dom mycket goodwill och att boköpare premierar köp av dom. Då kanske flera mäklarfirmor lockas till att göra samma sak.

Mäklare lade fejkade bud (DN)

2 kommentarer:

  1. Herregud, detta är precis vad dom vill, få massa gratis PR. Detta är en enda stor kupp, och du faller rakt i fällan, tror du det är deras toppmäklare som får anmälningen, nope det är en som går dåligt och en som slutat... Genialt drag av Sv.fast. Bara att gratulera till en smart marknadsföringschef...

    SvaraRadera
  2. Fälla och fälla... Självklart inser jag att det är av pr-syfte, och precis som jag skriver så hoppas jag att det lyckas. "Toppmäklarna" håller förmodligen inte på och fuskar, så det är knappast dom. Om mäklaren som jobbar kvar "går dåligt" eller inte har jag ingen aning om och vill inte heller spekulera i. Klart är dock att denne fuskat i budgivningar och att jag är glad att h*n blivit anmäld.

    Varför är du så negativ? Vad är det som är dåligt med att dom anmäler fuskarna?

    SvaraRadera