2007-09-07

Telia vinnare på PTS-beslut

Enligt beräkningar gjorda av Computer Sweden så tjänar Telia minst 50 miljoner per månad på den prissänkning på samtrafikavgifter som PTS tvingat fram. Tidigare har konkurrenterna kunnat ta ut betydligt högre samtrafikavgifter än Telia. Telias presschef vill inte precisera hur mycket dom tjänar på det, men medger att det "givetvis handlar om stora belopp".

Jag köpte Telia vid årsskiftet efter att ha valt dom till "allt". Jag har fast telefoni, mobil till både mig och frun, bredband och digital-tv från Telia. Detta innan jag hade något incitament till att ha just Telia. Eftersom det blev så tänkt jag att dom måste göra någonting rätt för tillfället och bestämde mig för att bli delägare.

Det sägs för övrigt att aktier med hög direktavkastning är goda köp när börsen sjunker. Telia är därför en klockren kandidat om du har funderingar på att köpa något för tillfället.

Guldregn över Teliasonera (CS)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar