2008-02-13

Ökat i Telia

Jag har idag ökat i Telia. Den kluvenhet som jag berättade om igår minskade drastiskt med hjälp av ett uttalande från herr Nyberg idag. På en mässa i Barcelona sa han:

"Vi har två vägar att gå: Att bli en mjölkkossa som ägarna kan hämta stora utdelningar från, eller våga ta risker och expandera. Min uppfattning är att vi ska ta större risker än vad vi hittills gjort, inte minst i de forna Sovjetrepublikerna. Vi är här för att spela Super Bowl och vi vill vinna."

Det säger väl inte så mycket egentligen, men jag fick goda vibbar. Det känns som att Nyberg har helt rätt attityd. En annan faktor som spelade in var att Goldman idag sänkte sin riktkurs för Telia till 58,10. Sänkt riktkurs är förvisso ingen bra grej i sig, men att dom inte sänkte den mer än så - och aktien sänkts betydligt mer än så - gav goda aningar.

Jag hade först lagt mig för att bottenfiska på 47,50 som jag hade fått en känsla av var dagens botten. När amerikanska detaljhandelssiffrorna dök ner insåg jag att det var dags att köpa till rådande säljkurs och köpte således för 48,10. Trist att jag inte fick tilldelning på 47,50, som åtminstone hittills gäller som botten för dagen, men nu är det iaf gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar