2008-02-07

SCA införskaffat

Har suttit och avvaktat hur New York skulle öppna, och sen hur det såg ut att utvecklas. Helt plötsligt stack indexen iväg uppåt och jag bestämde mig för att köpa. Tyvärr verkar det inte som att rusningen var bestående utan den kom av sig strax efter mitt köp... 100,75/st betalade jag i alla fall för mina SCA - långt ifrån dagslägsta, och redan nu går det att köpa billigare... men men, jag är långsiktig!

Nu är i alla fall portföljen färdigdiversifierad. Tillåt mig citera min egna portföljkommentar:
"För att i framtiden öka portföljens diversifiering ytterligare tittar jag för tillfället främst på SCA inom skog och dagligvaror samt Fenix Outdoor eller RNB inom detaljhandel. Inom dagligvaror finns även Axfood som kandidat."
RNB köpte jag ju strax efter vinstvarningen och nu är alltså även SCA instoppat i portföljen. Läge att uppdatera beskrivningen ikväll!

Update:
Måste bara få skriva det - Fy f*n vad bedrövlig timing det var på det köpet!

2 kommentarer: