2007-08-17

Aktierna tillbaka

Tack vare dom stora nedgångarna i Asien fick jag tag på Öresund imorse till lägre kurs än jag sålde för igår. Tyvärr satt jag och avvaktade en ytterligare nedgång medan säljkursen låg på 144,75 och fick istället stressköpa på 146 när det hastigt vände upp. Men eftersom gårdagens försäljning var på 148,25 så blev det ändå en bra affär! Jag kan alltså sluta misströsta min fadäs då och istället glädjas åt börsens vändning strax efter den mörka inledningen. I skrivandets stund handlas Öresund till 149,75!

Ett annat glädjeämne är fortsatt fallande långräntor. Räntan på femåriga statsobligationen är ner med ytterligare fem punkter nu på morgonen. Fortfarande väntar jag dock på att bolåneräntorna ska följa efter. Räntan på den femåriga bostadsobligationen är ner 31 punkter senaste månaden, men ändå har inget bolåneinstitut sänkt sin utlåningsränta sen dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar