2007-08-10

Uppgången utraderad igen

Så är årets börsuppgång utraderad igen då. Passar mig finfint! Under året har jag nämligen hittills sålt aktier och aktiefonder för ungefär 70 000 och köpt för dryga 30 000. Nettosålt för nära 40 000 alltså, primärt för att amortera på huslånet. Jag har också kommit ner till den nivå där jag inte ska sälja mer utan konvertera till nettoköpare igen. Lämpligt då att kurserna sjunker rejält så jag kommer in billigare.

Förutom det så sjunker ju även långräntorna rejält för tillfället. Årets uppgång är inte utraderad än, men under senaste månaden har den femåriga statsobligationen sjunkit med hela 27 punkter i alla fall! Återstår för övrigt att se när bolåneinstituten tänker börja sänka långräntorna... Det dröjer väl, som vanligt. Det gör i alla fall att jag känner mig ännu tryggare i valet att ha hela bolånet rörligt.

Årets börsuppgång nästan borta (DN)
Mörk dag på börsen (E24)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar