2008-04-09

c/o Handelsbanken

Hurra! Handelsbanken har tagit in ett stort utbud av externa fonder! Märkligt nog har jag inte sett något av det förrns jag av en slump såg en länk om att jag nu kunde flytta mina fonder hos andra förvaltare till Handelsbanken när jag var inne och tittade på depån. Försöker dom smyga igång projektet?

Jag har nu i alla fall valt ut två externa fonder för att ersätta dom två fonder jag är missnöjd med i mitt Handelsbanken engagemang. Japanfonden nämnde jag förut att jag var missnöjd med, och nämnde också ett par alternativ jag hellre hade haft. Nu kan jag ha det! Då jag har för mig att Penser ska lägga ner sina indexfonder föll lotten så klart på Öhman. Jag är också rejält missnöjd med Handelsbankens korträntefonder och har beslutat mig för ett byte även där. Efter mycket velande fram och tillbaka kom jag fram till Folksam Penningmarknad. Främsta konkurenterna var Lannebo Likviditet och AMF Pension Likviditet.

Av någon anledning får man dock inte byta till eller från externa fonder, men att sälja den ena och köpa den andra funkar väl lika bra egentligen. Tror att det är för att du i Handelsbankens fonder får samma dags kurs på både sälj-delen och köp-delen av ditt byte, vilket inte kan göras med dom externa fonderna. Hade ändå varit smidigt att få lägga en bytesorder där pengarna från försäljningen användes för att lägga en köporder på den tilltänkta fonden automatiskt.

c/o Handelsbanken (Handelsbanken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar