2008-06-09

Nordnet mår dåligt

I slutet av förra året tillträdde en ny koncernchef för Nordnet. Gamle vd:n, tillika grundaren, Klas Danielsson petades av styrelsen mot sin vilja. Han var också väldigt omtyckt av dom flesta anställda. Nordnet var modiga nog, eller snåla, och lät Klas tala ut. Han fick till och med skriva ett adjö på Nordnetbloggen, ett inlägg som dock plockats bort nu... Någon annan som får lite 1984-känsla av det?

Drygt en månad senare försvann också innovationschefen Juan Segura utan vidare förklaring... får man gissa på att han sa upp sig samma dag som Klas fick sparken? För en och en halv månad sen, i samband med kvartalsrapporten, meddelade Nordnet att ungefär var femte anställd skulle få sluta samtidigt som man la ner lanseringen i Polen. Idag fortsätter den mentala kräftgången då kommunikationschefen Jessica von Otter meddelas sluta, även här utan någon vidare förklaring.

I slutet av förra året var jag på vippen att ta anställning på Nordnet. Faktum är att jag var där på intervju precis samtidigt som vd-bytet publicerades. Han som höll i intervjun prisade deras dåvarande vd vilket gjorde det lite läbbigt att läsa att han fått kicken på vägen därifrån. Dom ville dock inte låta mig slippa undan provanställning, ett krav jag presenterade redan under första intervjun, vilket gjorde att jag tackade nej till deras erbjudande. Hyffsat glad över det idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar