2008-06-19

Kesko tillbaka

Pengarna som frigjordes igår användes idag till att köpa tillbaka Kesko. Att jag sålde Kesko var ju för att Orkla gav mig den mat jag behövde, men då Orkla var ett snedköp så visar det sig att jag behöver mat igen... och varför inte ta det från Kesko igen! Kesko har förövrigt gått ner över 16% från min försäljning till mitt nyköp, så det var inte helt fel att ligga utanför ett tag!

På min lista med köpkurser stod Kesko noterat till 22, och idag rasade den fyra procent direkt i inledningen och mitt inköpspris blev 21,75. Lyckas dom upprepa utdelningen från det här året på 1,60 så blir direktavkastningen hela 7,35%. Når dom inte riktigt dit är jag övertygad om att dom åtminstone når en direktavkastning på 1,10 vilket ger 5,05%. Inte fy skam det heller.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om Kesko. Bolaget handlas just nu under egna kapitalet och det känns lite väl billigt för en aktie i livsmedelsbranschen!

    SvaraRadera