2009-07-19

Mot företagen

Precis som Stockman har jag börjat flytta mig från likviditetsfonder till företagsobligationer.

För min ITP hos Länsförsäkringar har BlueBay Inv Grade Bond Fund tagit sig in i utbudet, och som enda val blev den också mitt val. Den verkar för övrigt vara ett väldigt bra val, sett till historiken. Trots att den investerar i företagsobligationer blev den inte alls så illa drabbad i slutet av förra året som företagsobligationer generellt.

Jag har börjat titta på att flytta mig ditåt hos PPM också, men den fåniga gränsen på fem fonder gör det svårt. Jag vill inte helt byta min likviditetsfond mot företagsobligationer, utan hade tänkt byta hälften... Dock har jag ju redan fem fonder, så vilken ska väljas bort? Har inte riktigt lyckats ta mig i mål med den tanken.

Antingen byter jag HQ Sverige mot HQ Total och får på så vis en del räntebärande inbakat, eller så får jag kasta ut den minsta, Sol, Vind och Vatten-fonden, och plussa på dom procenten i dom andra innehaven.

Här är min nuvarande PPM-portfölj. Hur ser era PPM-portföljer ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar