2009-10-20

Den som väntar på nåt gott

Igår skrev jag om att jag såg fram emot Fortums rapport idag. Det visade sig dock att Avanza visar fel datum i sin kalender, det är först på torsdag rapporten kommer. Men som dom säger, den som väntar på nåt gott... Jag får stå ut att vänta lite till helt enkelt. Det är förresten ingen som kommit med någon input på Fortums fall som jag bad om igår... Kan det gå rykten om en dålig rapport bland mäklarhusen? Det känns som om Fortum är otroligt översåld i vilket fall som helst.

Vad jag inte behöver vänta på längre är dock SKF. Sin vana trogen leverar dom ett resultat som klår marknadens förväntningar, och som vanligt så sjunker även aktien. Det är märkligt, men så är det nästan vid varje rapport för SKF:s del. SKF hade dock gått starkt under veckorna innan så det var säkert många som förväntade sig bättre resultat och som säljer nu när det blev så. Gamla "köp på ryktet, sälj på nyheten"-devisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar