2010-08-27

SD samma skrot och korn

Jag vill bara säga att jag sållar mig till skaran som tycker att SD:s "reklamfilm" borde visas i tv. Hade den visats hade debatten handlat om något helt annat än vad den handlar om nu. Den hade handlat om hur folk blev förbannade på skiten eller kränkta av den. Det skulle storma om hur TV4 kunde visa den istället för att dom inte visade den - men folk skulle ha sett den och veta vad det handlade om. Dom skulle inte bara läsa rapporteringen och bli förbannade för att SD motarbetas och därför ge dom sin röst i protest.

Hade den visats hade det med säkerhet haft motsatt verkan. Dom få som hade lockats av budskapet har med säkerhet redan bestämt sig för SD, medan dom som funderat på det men fortfarande tvekar hade fått det klart för sig att SD fortfarande är samma skrot och korn som tidigare - bara i lite finare kläder. Det ska bli intressant och se om det kommer några avhopp från dom i partiet som trodde att partiet hade förändrats men nu rimligen har sett filmen på annat håll än i tv:n.

Jag var själv en av dom som trodde att SD var rumsrenare nu, även om det aldrig hade fallit mig in att rösta på dom eftersom vi tycker olika om ganska mycket. Jag tyckte nog att det var lite larvigt att alla höll dom på avstånd och inte gav dom en chans att visa upp sin politik. När dom idag fick chansen så visade dom med all tydlighet att det är rätt att hålla dom på avstånd. Synd bara att så många kommer missa det...

28 kommentarer:

  1. Håller faktiskt med dig efter att ha läst detta. Nu handlar återigen debatten om Sds martyrskap och folk måste anstränga sig för o se reklamfilmen. Den är helt klart sevärd, och totalt vidrig. Förstår tv4 till 100 %, men frågan e om sd inte bara tjänar på detta utan faktiskt hade förlorat stöd om den visats

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet och huvudet på spiken. Intressant förresten med avhopp, det har jag inte tänkt på men man kan ju hoppas att det kommer ett par.

    SvaraRadera
  3. Tydligen övers på sdvalsedel i Filipsstad.

    http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE&feature=related

    Filipsstadsborna måste vara stolta över sina unga politiker;)

    SvaraRadera
  4. Ursäkta, en undran: Är det vettigt att invandringen fortsätter i oförminskad styrka, samtidigt som 140 000 ungdomar går utan arbete och den generella arbetslösheten är hög? Sverige tar emot flest invandrare i EU samtidigt som vi har EU;s högsta ungdomsarbetslöshet. Dör jobben finnss, saknas bostäder och vice versa. Fattigpensionärerna räknas i flera hundratusental. Hur kan då ca 100000 invandrare per år integreras i samhället?

    SvaraRadera
  5. Varför så hjärntvättad, blev sanningen för tuff?

    SvaraRadera
  6. Sverige tar emot fler irakier än hela nordamerika.

    Sverige tar emot flest rasistiska analfabeter i hela Europa, vart finns jobben?

    Hur tror ni ert land ser ut om 20 år? Grattis fega skitfolk till att ert land förintas! Detta är vad ni vill ha, vad ni valt, ett Sverige som förintas och blir muslimskt! Till vems nytta? Vem ville ha det så?

    SvaraRadera
  7. 40 av 41 överfallsvåldtäckter i oslo 2008 utfördes av utomeuropeiska män. hur jag vet?
    jag jobbar där som läkare

    SvaraRadera
  8. Anonym 3: Det är inte det som det här inlägget handlar om. Jag tycker att invandringspolitiken har felat och jag tycker vi ska prioritera att komma till rätta med problemen. Problemen handlar dock om vår invandringspolitik och hur människorna som kommit har placerats på förläggningar, förhindrats att arbeta och fått lära sig leva på bidrag. Jag vill förbättra integrationen, t.ex. genom krav på att lära sig språket. Jag vill tillåta dom att arbeta så dom drar in pengar till staten istället för att bara kosta. Integration ska inte behöva kosta pengar, tvärtom.

    SvaraRadera
  9. Anonym 4: Vad är definitionen på en "rasistisk analfabet" och hur har du hittat dom i statistiken?

    Varför skulle förresten Sverige förintas? Andelen muslimer kanske är högre, men jag har inga planer på att konvertera. Tror du att muslimerna gör en statskupp och påtvingar oss sharialagar?

    SvaraRadera
  10. Anonym 5: Brukar dina våldtäktsoffer alltså berätta för dig vem som våldtog dom, vilket du sen för statistik på?

    SvaraRadera
  11. Härligt med hycklare, ser SD´s annons till höger i listen.

    SvaraRadera
  12. Anonym 6: Vari ligger hyckleriet menar du?

    SvaraRadera
  13. Märkligt, mina inlägg försvinner som jag postar här. Då jag inte kan tänka mig att du censurerar... Så svarar jag kortare.

    Angående Oslo och våldtäkter har du Norska polisens uttalande här.
    http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/

    SvaraRadera
  14. Del 2
    Annat problem med invandringen som kostar enorma summor är inaveln. En dansk journalist har gjort en undersökning och andelen handikappade barn har skjutit i taket och det är barn till invandrare. Särskola, assistenter etc.
    http://vitidningen.episerverhotell.net/templates/ArticlePage.aspx?id=3302
    Fråga någon som jobbar på neonatelen i Malmö hur det ser ut där.

    SvaraRadera
  15. Del 3
    Vidare har Dansk polis gått ut och nämnt inaveln som ett problem. Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottstatistiken och här är en artikel från dansk polistidning där man påtalar detta. Finns även andra artiklar som gäller generellt för Danmark som jag tyvärr inte hittar nu.
    http://www.dansk-politi.dk/Default.aspx?ID=635&ProductID=PROD740

    När det gäller invandringen i Sverige är följande från DN intressant. Endast 5% har flyktingstatus...
    http://www.dn.se/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362

    SvaraRadera
  16. Del 4
    När det gäller islam har Nicolai Sennels, en psykolog som jobbat på ungdomsanstalt skrivit om muslimska kriminella. Kanske en bok du ska ta en titt på...

    Då jag själv rest mycket i muslimska länder så anser jag att Islam inte har någon plats i väst. Det är inte endast en religion utan politik, en ideologi, ett komplett system för stat, hur människan ska leva, försvar och skatter. Och Islam är inte något man fritt kan välja bitar ifrån, allt gäller. Var är de moderata muslimerna alla talar om? Kanske dags att lägga ner diskussionen om att islam minsann kommer reformeras trots att inget hänt på 1400 år, kanske ska reflektera över varför Sunni vill ta livet av Shia?

    Jag har ett problem med invandring från muslimska och vissa afrikanska länder, att tro att man får dessa i arbete känns naivt. Man kanske måste ifrågasätta viljan hos majoriteten av dess att jobba, utbilda sig överhuvudtaget. Hur obehagligt det än må låta så säger min erfarenhet att det är en stor skillnad på denna om man jämför en Indier med en person från ett mellanösternland (muslimskt).

    Jag anser att kostnaden för invandring från muslimska länder defintivt slår mot kostnaden vi kan ha för pensionärerna, det är ett val.

    SvaraRadera
  17. Tragiskt hur hjärntvättade så många är, så in i bomben hjärntvättade att man storknar... har ni några egna åsikter alls egentligen? Ibland undrar man om ni har det, men ni vet antagligen inte själva..

    Är bara att hålla med förra anonym, mycket bra sagt så citerar:

    "Sverige tar emot fler irakier än hela nordamerika.

    Sverige tar emot flest rasistiska analfabeter i hela Europa, vart finns jobben?

    Hur tror ni ert land ser ut om 20 år? Grattis fega skitfolk till att ert land förintas! Detta är vad ni vill ha, vad ni valt, ett Sverige som förintas och blir muslimskt! Till vems nytta? Vem ville ha det så?"

    SvaraRadera
  18. Hej alla anonyma. Syrien tar emot fler irakier på en månad än vad Sverige gör på ett år. Fatta hur förintad den syrianska staten måste vara! Helt sjukt ju!

    Nej gör såhär ni som tycker att det gått för långt. Lämna Sverige och flytta till ett land som inte tar emot invandrare så slipper ni oss som gillar det här med empati, och vi slipper er med rasistiska åsikter.

    Diversifierad: Strongt av dig att inte radera de här skitkommentarerna som dyker upp varje gång man nämner SD.
    Själv tycker jag att diskussioner i kommentarsfält mot de dyslektiska skåningar som utger sig för att vara "helt vanliga svenskar" som "har fått nog" och "kan tänka själva", är som att brottas med en gris. Båda blir skitiga, men grisen gillar det.

    SvaraRadera
  19. J: Ja, inte helt oväntat att Syrien har gjort det då de är grannländer. Senaste siffran är 165000 registrerade irakiska flyktingar, obs registrerade. Om du googlar lite så kan du även läsa att denna inströmning av flyktingar bland annat har lett till inflation och ett enormt tryck på samhället.

    "The influx of refugees, equivalent to roughly 8 per cent of Syria's 19 million population, has resulted in inflationary pressure, doubling the price of accommodation and raising food costs by an estimated 10 percent in under two years. Petty crime and prostitution has also increased, with Iraqi women selling themselves on the streets for as little as £1.50."

    SvaraRadera
  20. Som du ser har många flyttat tillbaka eller tagit sig vidare. Kolla IRIN och UNHCR.

    SvaraRadera
  21. När vi ändå nämner Irakier kan vi ju då återvända till SD:s valfilm som handlar om prioriteringar och val. Efter 10 år i Sverige är 73% av kvinnorna och 60% av männen födda i Irak utan sysselsättning. Där har du vad valfilmen handlar om. Du kan titta på hur siffrorna ser ut för invandrare från andra MENA-länder så tror jag att du kanske kan förstå att SD:s valfilm handlar om just prioriteringar.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=1919701

    SvaraRadera
  22. Ni (eller om det bara är du) är ju roliga som inte vågar kommentera annat än anonymt. Skäms ni lite över att vara rasister? =)

    Sista anonyma här: Både du och jag vet att det handlar om strukturproblem och inte om irakier i sak. Mig veterligen är inte burkor något enskilt irakiskt fenomen, så det känns lite trångsynt att bara hoppa på dem. Alltså håller jag inte med om att valfilmen handlar om irakisk arbetslöshet. Sen vet vi båda två att även om irakier började komma hit för snart 10 år sedan pga västerländsk invasion av deras land, så har de alla knappast varit här i 10 år. Det är en snygg vinkling av dig, men den är felaktig. Sedan inser du som är så bra på att googla fram information förstås också att man inte måste välja mellan pensionärer och invandrare, utan att det är främlingsfientlig propaganda från ett oseriöst skitparti.

    SvaraRadera
  23. Söker Sverigedemokraterna upp varenda blogg för att sprida sin skit?

    Håller med Diversifierad. Man kan vara emot hur invandringspolitiken fungerat utan att behöva rösta på SD för det.

    Diversifierad: Som du ser är det samma skrot och korn. Det är massa smygrasister i ny förpackning.

    SvaraRadera
  24. j: Jag är moderat men kommer förmodligen lägga min röst på SD i något av valen. Jag anser att invandringspolitiken har havererat fullständigt och att vår politik är är extrem jämfört med de andra nordiska ländernas. Jag pekar inte direkt på irakier utan allmänt på MENA, då irakierna kom upp så blev det exempel angående dem. Det går inte att förneka MENA-invandrarnas kraftiga överrepresentation i diverse mindre smickrande statistik. Känner man sen poliser i storstäderna får man ytterligare info. Invandringen från MENA kostar enorma summor och efter att jag jobbat en del i muslimska länder så anser jag att det är felaktigt att tro att människor därifrån tänker och tycker likadant som oss när det gäller värderingar, etik och moral... Men nä så får man ju inte säga! Jo, det får man om man har den erfarenheten... Att ständigt bli kallad rasist för att man inte håller med om att pengapungen är outtömlig och att man inte vill att ens skattepengar ska slängas på problem utan lösning, att Sverige inte bör vara världens samvete lika lite som USA bör vara världspolis, att islam är lika hemskt som nazism och kommunism etc etc ja då börjar bli tröttsamt och iallafall en signal för min del att invandringsförespråkarna inte har några argument. Kanske en motsvarighet till Godwins lag som snart får ett eget namn?

    För min egen del ser jag fram mot att SD kommer in så de får resurser att lyfta fram kostnaden och komma med förslag, och nä de vill inte slänga ut skötsamma invandrare som kommer hit...

    SvaraRadera
  25. Och där kom det igen. "Jag är egentligen bara en moderat som tycker det har gått för långt" och "jag förstår inte varför jag blir kallad rasist bara för att jag röstar på ett rasistiskt parti" osv. Gäsp.

    SvaraRadera
  26. Jag förstår inte varför alla dessa argument om att "invandrare är dåliga för att" kommer till det här inlägget. Jag skriver om att filmen är dålig. Den har inget tydligt budskap. Det närmaste ett budskap är väl att den demoniserar invandrare och antyder att dom jagar pensionärer. Med andra ord bara rasism och ingen bakgrund eller förklaring.

    Det känns vidare som om den är gjord av mediastudenter med vilsna tonåringar som målgrupp. Ett otroligt fånigt manuskript som är totalt obegripligt för den oinsatte. Möjligen kan, som sagt i inlägget, vissa som redan är inställda på att rösta på SD tilltalas av den, men i övrigt tror jag primärt den skrämmer bort potentiella väljare. Enligt detta inlägg på en annan blogg är dessutom scenografin tagen från nazistisk propaganda.

    SvaraRadera