2007-06-17

Bra betyg till tågcharter

Nu har tågcharter kommit igång och dom första resenärerna är hemma igen. Jag skrev om denna nya, miljövänliga, resform när den lanserades i mars och var odelat positiv. Dom som nu testat verkar också vara nöjda. Både den långa tågresan och resmålet får fyra plus av fem. Tack vare Finanskvinnans blogg fick jag veta det trots att jag aldrig läser Aftonbladet.

Det verkar som om alla turer den här sommaren är fullbokade redan, vilket väl måste klassas som succé. Detta trots att antalet resor tredubblades efter lanseringen. Till nästa sommar borde det leda till att det blir betydligt fler avgångar och förmodligen också till fler destinationer. Destinationen var dock en av dom saker som jag blev positivt överraskad av i Aftonbladets reseskildring. Tycker det verkar jättetrevligt! Vem vet, kanske sitter jag och familjen på en av resorna dit nästa sommar!

++++ till nya tågchartern (Aftonbladet)
Smidig premiär för chartertåget (DN)
Blue Train - Tågcharter till Gardasjön (Fritidsresor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar