2007-06-08

Ny mäklarstatistik publicerad

Idag var det återigen dags för Mäklarstatistik.se att publicera statistik över prisutvecklingen på villor och bostadsrätter.

Under senaste 12 månaderna har priset på borätter i Stockholms län ökat med 26% och villor med 10%. Snittpriset per kvadratmeter i innerstan är nu uppe i 52.768 kronor, en ganska måttlig ökning från dom 52.653 kronor som redovisades förra månaden. På riksplanet har bostadsrätter ökat med 25% och villor med 5%.

Tendensen för dom kommande tre månaderna, som baseras på de köp där tillträde och lagfart ännu ej har skett, pekar på fortsatt ökande priser i hela landet för både borätter och villor.

Fortsatt stigande bostadspriser (DN)
Ny toppnivå för bostadspriser (SvD)

2 kommentarer:

  1. Ta en titt här angående gratis Ericsson aktier.

    http://tinyurl.com/3c8bc4


    Hälsningar,
    investeraren
    http://investeraren.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Ah, kolla där. Ja, nu är det ju lite mer tid att hinna med det hela på. Undra om du kan värva mig, jag kan värva min fru och min fru värva min son... Då borde både jag och frugan få 30 aktier var, och du och sonen 15 var. Får ringa och kolla med dom. =)

    SvaraRadera