2010-05-02

Färdig!

Som jag rapporterade i fredags håller jag på med några artiklar om att söka jobb för Kapitalnet. I natt blev dom klara, och nu har jag precis korrläst dom en extra gång och känner mig ganska nöjd. För att få en bra struktur så skapade jag en kategori kallad Inkomst av tjänst, och huvudsidan blev kanske lite torftig. Jag skrev till och med på den att man gärna får komma med tips om vad man vill läsa där... så jag upprepar väl det budskapet här!

Medan jag höll på med artiklarna passade jag även på att konvertera Kapitalnet till att använda HTML5, den senaste standarden. Om någon får problem att läsa sidorna för att dom ser tokiga ut så rapportera gärna på vilket sätt det blev galet, vad du har för webbläsare och om du kör Windows eller Mac - eller något annat.

Här är dom nya sidorna:
> Inkomst av tjänst
> > Söka jobb
> > Anställningsintervju
> > Skriva CV

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag är lite nyfis på hur många kronor kapitalnet drar i i månaden, ca?

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa. Innan skatt är det mellan 1000-2000 i månaden, men efter skatt är det några hundralappar... (har nyss deklarerat och är lite butter)

    SvaraRadera
  3. Det är ju jättebra! tycker jag iaf! men bara några hundra från 1-2000? ca 50% bort i skatt om jag fattat det rätt, eller är det mer? Kanske ska läsa om det på kapitalnet ;o) Förstår bitterheten... Hur ser trafiken ut?

    SvaraRadera
  4. 78,6 % kom jag fram till när jag räknade på det för några år sen. Man måste nämligen betala något som kallas "egenavgift" också, typ som "arbetsgivaravgift" fast utan arbetsgivare... Här är min gamla uträkning.

    SvaraRadera