2009-03-24

Danske ner för första gången på länge

Idag stängde Danske Bank på en lägre kurs för första gången sen den fredagen den 6/3. Som av en händelse dagen föregående mitt lördagsinlägg om att jag funderade på att öka i Danske...

Sen dess har det som sagt gått rakt uppåt, dock har valutan gått åt motsatt håll. I mitt uppföljningsinlägg en vecka senare efterlyste jag just att Danske skulle gå bakåt någon gång. Detta för att se hur djup en efterföljande dipp skulle bli.

Nu blir det spännande att se hur långt dippen fortsätter - New York ganska kraftigt neråt efter dansk stängning idag med finansaktierna i täten för nedgången. Bådar väl för att dippen fortsätter imorgon också i alla fall... Kortsiktig fallhöjd bör vara ganska stor, då uppgången från stängning 6/3 till stängning igår var en bit över 40%. När det vänder uppåt igen är det ganska sannolikt att jag passar på att öka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar