2009-03-14

Uppföljning framtida affärer

I mitt inlägg förra veckan, Kommentarer till framtida affärer, nämnde jag tre tänkbara affärer. Jag funderade på att öka i Danske Bank, teckna Husqvarna och minska i Orc Software. Alla tre hade varit lyckade så här i efterhand, men än så länge inget gjort. Eller, att teckna Husqvarna har jag ju bestämt mig för men jag har inte fått erbjudandet än. Teckningsrätterna är dock på plats!

Angående Danske så har dom haft en fantastisk vecka. Plus varje dag i veckan och sammanlagt upp 20%. Danska kronan har å andra sidan sjunkit dagligen vilket gör att uppgången i SEK inte varit fullt lika bra. Hur som helst har jag inte köpt något än men det är fortfarande aktuellt. Jag skulle gärna se en dipp först, och en dipp som slutar. Vänder det upp ganska snart efter att det börjat gå ner känns det tryggare. Dessutom ser jag gärna ytterligare lite nedgång i danska kronan för att minska valutarisken först.

Anledningen till att jag tänkte minska i Orc var att deras vikt i portföljen blivit allt för hög. Det problemet såg dock till att lösa sig själv, åtminstone tillfälligt, då deras vecka varit svag och övriga börsen gått starkt. Det har fått till följd att både Investor och Telia gått om och förpassat Orc till fjärde störst i portföljen. Därför är minskningstanken tillfälligt avblåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar