2010-01-26

Drar ner på företag/euro

Det har gått ungefär ett halvår sen jag tog in Företagsobligationer i PPM-portföljen. Dom riktigt goda tiderna för den sortens fond tycks nu vara förbi vilket gör att jag drar ner det innehavet något. Jag tar 5 procentenheter av dom tidigare 15 och lägger tillbaka till min vanliga korträntefond och lämnar i övrigt fördelningen orörd - eller snarare återställer den till det senaste jag rapporterar att jag valt.

Sammanfattningsvis så kommer portföljen framöver att se ut så här:

984187 SKAGEN Global 30 %
285825 HQ Emerging Markets 20 %
393314 HQ Sverigefond 20 %
418699 Simplicity Likviditet 20 %
390898 Evli Corporate Bond 10 %

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vill du få gratis ppmrådgivning av mig i ett år mot att du länkar min site på din sida?
    www.ppm-rådgivaren.nu
    Hade 174% förra året.
    Mvh
    mats svensson
    PPMRÅDGIVAREN

    svensson.mats@ymail.com

    SvaraRadera
  2. 99 kronor per månad? Du måste skämta. Jag skulle aldrig länka till någon som tar betalt för ppm rådgivning, och ännu mindre den som tar i särklass mest betalt. Läs gärna min artikel om Premiepension på Kapitalnet.

    SvaraRadera