2010-06-18

Folkpartist, javisst!

Hittade årets första parti-test på DN idag. Jag är visst Folkpartist! Det känns helt rätt. På sistone har jag tyckt mer och mer som dom när jag tittat på olika debatter och följt med i tidningarna. Inte minst här om månaden när Jan Björklund krävde statlig a-kassa. Jag tror även att Folkpartiet är dom som står närmast de idéer jag gillade från Ayn Rand i boken Och världen skälvde som jag skrivit om tidigare.

Jag har till och med tänkt gå på ett öppet partimöte här i kommunen i nästa vecka. Ska bli spännande att se hur ett sådant är. Jag har inte varit på något liknande sen jag var barn och satt i pappas knä hos VPK. Har inte så mycket minne av det mer än att det var rökigt och att jag satt i pappas knä. Jag tror inte att något av dom två kommer vara gemensamma faktorer för mötet i nästa vecka, och jag tror nog inte heller att något annat kommer att vara det. ;)

Kolla var du står inför valet (DN)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar