2010-06-03

Sommarlovet flyter på

Det sommarlov som jag aviserade den 10 maj flyter på. Jag har kommit in i ekonomin igen och fått skaplig fart på bloggen. En omplacering i PPM och en aktieaffär har det blivit hittills. Det är framför allt så här runt lunch som jag får en timme eller två framför datorn, då grabben sover. Vi har precis tagit bort sidan på hans spjälsäng vilket gör att han kan gå upp själv - vilket gör att jag inte riktigt törs gå ut i det fina vädret medan han sover.

När han är vaken är vi dock ute desto mer. Det går ju inte direkt att klaga på vädret för dom här första veckorna av ledigheten. Det är också fantastiskt att bo i hus nu. Bara på med skorna och solhatten och sen öppna dörrn - så är vi ute. Annat var det när vi bodde i lägenhet då skötväskan skulle packas med blöjor, vatten och extrakläder m.m. så fort man ville ut och leka en stund. Idag på förmiddagen har vi sparkat lite boll, klippt halva gräsmattan, vattnat lite blommor och kört med tramptraktorn (jag drar och han sitter stilla än så länge).

En intressant iaktagelse är alla bra priser på glass jag hittat på sistone. Förra helgen var vi på Citygross och hittade fyrpack med Lakritspuck för 10 kronor styck. Igår var jag på Konsum här i byn och hittade två paket á 8 stycken Blixten-glassar (isglassar med två pinnar och Blixten McQueen på pappret) för 49 kronor. Nu börjar frysen bli full av alla pinnglassar jag fyndar! Varför dessa reor när sommarn äntligen är här? Säljläge i glasstillverkare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar