2007-08-08

Google PageRank

För några månader sen skrev jag ett inlägg om Att synas. Där skrev jag om hur du kunde lägga till din blogg i olika kataloger. Dels för att få fler besökare genom länken i katalogen, dels genom att länkarna ökar din Google PageRank. En högre PageRank gör att du hamnar högre upp i träfflistorna som genereras av sökningar hos Google och därmed ökar den så kallade organiska trafiken.

Du kan själv testa din PageRank på olika sätt. Jag använder mig helst av tjänsten Live PR. Där skriver du bara in adressen du vill testa så gör den tester från 50 olika datorer. Det uppdateras nämligen lite olika fort i olika delar av världen... Notera också att varje sida på din sajt har sin egen PageRank, huvudsidans PageRank gäller alltså inte hela sajten.

Jag har också länkat in mig i ett några bloggkataloger till sen förra inlägget. Blogglista.se, Commo.se, BloggInfo.se och nu senast Blogwalk. Jag har också hoppat av en katalog efter att jag upptäckt att dom myglar med besöksstatistiken. Dessutom har jag fått en länk helt automatiskt på Ekonomibloggar.se.

1 kommentar:

  1. Google pagerank test Här är ännu ett bra ställa att testa pagerank. Du får även svar på hur många inlänkar en webplats har registrerad på de största sökmotorerna. Vilket är bra när du skall jaga inlänkar till din webplats. Vilket är ett måste för bra sökmotorplaceringar. Främst då på google

    SvaraRadera