2007-08-09

Nya mobilskojare

Även till synes oskyldig reklam kan vara från skurkar. Den här gången handlar det inte om sms-lån. Det handlar om ringsignaler. På sistone har jag fått mycket reklam på min blogg om "gratis ringsignaler", vilket jag snällt låtit passera. Inte för att jag förstår varför min blogg inbjuder till att annonsera om det, men det var väl harmlöst. Bättre det än dom där Jamba och vad dom heter som på tv tar fantasisummor för att få en liten kossa eller groda i mobilen...

Imorse på vägen till jobbet läste jag dock att dom "gratis" ringsignalerna inte var så gratis som dom gjorde sken av. Istället var det så att dom kostade 45 kronor i veckan, och att företaget bakom det struntade fullständigt i om man verkligen hade målsmans godkännande eller inte, så länge man bara sa att man hade det. Funmobile, som företaget heter, kommer därför att placeras på Filtreringslistan från det jag kommer hem ikväll. Vill du ta bort dom fortare är det bara att lägga till "funmobile.com" i listan du redan har.

Gratis ringsignaler kan ruinera dig (Ekonominyheterna)
Företag lurar barn med "gratis" ringsignaler (Metro)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar