2007-10-22

En bra dag

Börserna världen runt rasar, och räntorna följer med ner. Optimalt för oss nettosparare, och extra bra för mig som även har ett förhållandevis stort rörligt bolån.

Visst får jag se mina aktier och aktiefonder sjunka, men eftersom jag redan sålt av det jag tänkt sälja gör det inte så mycket. Förhoppningsvis går det upp igen, och under tiden hinner jag köpa fler aktier och fondandelar till ett förmånligt pris.

Hetaste köpkandidaterna är för tillfället Handelsbanken, Husqvarna och SCA. Midway finns med som bubblare, och i periferin även Nibe och Munters som dock har lite höga p/e-tal.

Dystert på världens börser, 2, Årets börsuppgång utraderad, Kraftiga fall på Asiens börser (DN)
Årets börsuppgång utraderad (Ekonominyheterna)

1 kommentar:

  1. Köpa i detta läge? Tänk på "att aldrig fånga en fallande kniv"

    SvaraRadera