2007-10-25

Omstuvning

Idag blev portföljen en aktie fattigare och två rikare. Jag sålde mina Öresund och köpte istället samma antal Husqvarna och Midway Holding för pengarna. Ett smärre nettoköp alltså, då jag sålde för 150,00 och köpte för 79,50 respektive 73,00.

Dagens rapporter från Bilia och Nobia blev droppen som fick Öresund att trilla ur. Båda sjunker på en positiv börs efter sina rapporter och ingen av dom skulle jag köpt om jag valt själv. Jag har dessutom inte fått något svar på min fråga om Öresunds syn på etik som jag skickade iväg för snart två veckor sen.

Husqvarna har jag skrivit om flera gånger tidigare. Ett kvalitetsbolag som gick på pumpen rejält i samband med kvartalsrapporten förra veckan. Köpläge blev alltså min dom. Midway är ett tips från Cristoffer som jag tog till vara på. Gillar särskilt direktavkastningen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar